JellyPages.com

Thursday, July 26, 2012

~paHit Tapi akU Redha~

assalammualaikum..;)

kadang2 kita kena tersenyum gembira walaupun hati ini derita..


kadang2 kita kena tabah berdiri teguh walaupun kaki ini goyah tidak sekuat disangka..


kadang2 kita kena berdiam diri walaupun diri ini meronta-ronta untuk meluahkan segalanya..


kadang2 kita kena belajar menerima sesuatu kebenaran walaupun hakikatnya amat pahit untuk ditelan..


Allah S.W.T. memberi ujian atau dugaan kepada hambaNya ini, kerana Dia yakin bahawa hambaNya ini cukup kuat untuk melangkah menempuhi ujian tersebut..


walaupun pahit untuk dihadapi tetapi aku bersyukut kerana akhirnya kebenaran tersebut terlerai jua..


alhamdullillah..
ak redha Ya Allah..
aku percaya setiap perkara yang berlaku ada hikmahNya yang tersendiri..

*
*

"kadang-kadang Allah S.W.T. hilangkan matahari yg selama ini menerangi hidup kita..


Allah S.W.T. hadirkan pula petir dan guruh yg suram dan kelam..


puas kita menangis mencari matahari itu..


TETAPI..


rupa-rupanya Allah S.W.T. ingin hadiahkan kita pelangi yg indah.."

*
*

smileee forever..

Nik Fazlin Abd.Rahim seorang yg tabah..

yeahhh..

i'm strong enough to face all of this..;D

peaceeeeee..




#amat sukar untuk aku mempercayai sesiapa lagi selepas ini..pengalaman mengajar aku untuk menjadi lebih berhati hati..semoga Allah S.W.T menemukan aku dgn seseorang yg lebih baik & tahu untuk menghargai aku seadanya..insyaAllah..#

Friday, July 20, 2012

~salam JuMaaT~

assalammmualaikum..;)
salam jumaat..


let go of the past..
no matter what happened before,
there is nothing you can do it about it..
just enjoy what you have now,
and
be grateful..;)

Thursday, July 19, 2012

~BuTTerFly~


Lirik Lagu Butterfly - Melly Goeslow ft. Andhika Pratama


Ketika waktu mendatangkan cinta
Aku putuskan memilih dirimu
Setitik rasa itu menetes
Dan semakin parah



Bisa ku rasa getar jantungmu
Mencintaiku apa lagi aku
Jadikanlah diriku
Pilihan terakhir hatimu



Butterfly terbanglah tinggi
Setinggi anganku untuk meraihmu
Memeluk batinmu yang sempat kacau
Karna merindu



Butterfly fly away so high
As high as hopes I pray
To come and reach for you
Rescuing your soul
that previous messed up touching me and you



Jalan ini jauh
Namun kita tempuh
Bagai bumi ini
Hanya milik berdua



Biar ku berlebihan
Mendekatimu
Namun ku tunggu



*
*
lirik lagu nie sgt menyentuh jiwa..hehe..
as usual,pengaruh drama tv lagi ak nie..
nie adalah lagu tema cite DEJAVU DI KINABALU..
Drama bersiri nie sedang hangat disiarkan menerusi slot Akasia setiap Isnin-Khamis, jam 7 malam semakin mendekati kemuncaknya. Pasti ramai yang tertanya-tanya apakah kesudahan yang akan berlaku di penghujung kisah percintaan Nadira
jummmm tgk reramai..besttt taw..
hehe..ak tlg jd promoter xberbayar sekejap..;)
sama sama kita nantikan ending cite nie..

Sinopsis Drama Dejavu Di Kinabalu
Mengisahkan tentang Nadira (Tiz Zaqyah) yang menghidapi penyakit jantung dan kemudiannya terpaksa menjalani permindahan jantung tanpa pengetahuan dari sesiapa meskipun dari pengetahuan tunangnya sendiri. Jantung tersebut pula di miliki oleh bekas teman wanita Ammar (Aqasha) yang terkorban dalam kemalalangan jalan raya. Ammar berasa hancur setelah kehilangan cintanya mula membina semula hidupnya dengan khayalan bekas teman wanita sehinggalah dia di pertemukan dengan Nadira.
Ammar yang perasan ada banyak persamaan di antara bekas teman wanitanya dan Nadira. Ammar tidak dapat menolak hakikat yang dia seakan-akan jatuh cinta sekali lagi dengan bekas teman wanitanya. Seolah-olah kini dirinya hidup dalam khayalan bekas teman wanitanya. Namun kebahagiaan itu tak berpanjangan tatkala dia di kejutkan dengan khabar yang sebenarnya Nadira kini memiliki jantung kepunyaan bekas teman wanitanya. Bekas teman wanita Ammar rupanya sudah membuat perjanjian akan menderma jantungnya apabila dia meninggal dunia.

~aNdaI Ku BeRciNta LaGi~


assalammualaikum..
hyee uollssss..
now,ngah dlm mood rajin nak update my blog..hehe..
org dah rajin jgn dihalang..ngeee..
hokeyyy..due tiga minggu nie bahang drama AMEERA dkt TV3 semakin menjadi jadi..
dekat status status FB & twitter pon ak tgk ramai yg update status dorg tentang drama nie..
aura yg luar biasa skali..hehe..
ak pon salah sorg drpd fan drama nieeeeee..hehe..
smpai sggup tgk kat TONTON kalo ak xdpt tgk kat tv..;)
byk sebab kenapa ak fanatik sgt tgk cite nie taw..
*
*
1.rita rudaini yg cantik sesangat tuh berlakon..sukeeeeeee sgt tgk die berlakon..sgt sopan..
2.syamsul yusof sbg hero cite nie..encemmm sgt n cool u ollsss..;)
3.lagu tema cite nie adelah my faveret song tawww..bertambah tambah 
fanatik laa ak tgk cite nie..
4.cite nie sgt best & berjaya membuat ak menjadi begitu beremosi..ngeee..;D
beremosi emosi ak tgk cite nie taw..
*
*
finally,semalam adalah malam kemuncak cerita AMEERA tuh..uwaaa..;(
hokeyyyy..cite nie sgt laen drpd drama2 melayu sebelum nie..
as we know,drama2 yg biase kite tgk slalu nye hepy ending..
at the end mesti hero & heroin hidup hepy jep..
mcm yg kite nak laa kan..hehe..
BUT..
ending cite AMEERA nie sgt2 tragisssss..smpai ak menjerit2 dlm umah smlm..haha..
umie ak siap ckp lg.."amboiii bersungguh nye"..
haha..opkossss laa i bersungguh2..bcoz HERO yg encemmm lagi cool tuh matiiiiii..
uwaaa..;(
sdey2..
however,ak nak ucapkan tahniah dekat zarina af2 yg melakonkan watak ziela dlm cite tuh..
wowww..watak yg dibawa tuh sgt berkesan..smpai ramai yg benci giler tgk die dlm cite tuh..
hehe..ak pon menyampah tgk die lam cite tuh..sgt menyakitkan ati..xsedar di untung betol.,
mse ending smlm die mati,ak punye laa epy sbb ak dah imagine mse tuh nati amer & ameera bley idop hepy ngn baby dorg,amirul..
ohhhh nooo..tuh sume dlm mimpi..amer ku matiiiiii..huhu..
haa lagi satu,ak salute tgk Hairi anak wayang tuh berlakon sbg Faruk..
haha..watak org jahat + sakit mental sgt2 menjadi..
gerammm tgk die..
papepon,cite tuh dah abez..mungkin kah ade sambungan nati cite AMEERA 2 pulak??
tapi hero dah mati..huhu..
aishh..nie laa dok umah jep,kuat tol pengaruh tv dalam diri ak nie..
hehe..
ending cerita AMEERA tuh dah bersesuaian sgt dgn lirik lagu nie..;)
jummm,same same kita hayati lirik lagu tema drama ini..
andai ku bercinta lagi by MOJO..




Lagu tema drama Ameera TV3
Lirik Lagu Andai Ku bercinta Lagi

Kini kau tiada
Senafas pun ku perlu mencuba
Kau bawa pergi sebahagian dari jiwa raga

Bersendiri hidup umpama hilang erti
Bagaimanakah meneruskan hayat ini

Andai ku bercinta lagi suatu hari nanti
Tunjukkan di mana
Ruang hati untuknya yang masih belum kau huni?

Apabila tiba waktu bersemuka
Ku perlu pejamkan mata dan memaksa lafaz cinta
Dengan bayangmu di minda

Tiada pengganti bisa hadir dan mampu menyembuh
Rawan di hati meleraikan semangat ku runtuh

Bersendiri masa umpama tak beralih
Berapa lama lagi harus ku merintih

Malam tidak berpurnama
Fajar tiada kejora
Aku hilang di dalam gelita kalbu
Tanpa dirimu rasaku mati

~Ramadhan is comingggg~

assalamammualaikum..
hyeee sumeee..
pejam celik pejam celik luse kite sume dah start berpuasa..
ahlan wasahlan ya Ramadhan Al-Mubarak..
alhamdullillah,kita masih diberi kesempatan olehNya untuk merasai kenikmatan bulan yg mulia pd tahun ini..
syukran Ya Allah S.W.T..;)
ak bersyukur sgt2 kali nie ak masih dapat menyambut bulan Ramadhan di rumahmanisrumah..hehe..
dapatlah ak teman umie berbuka puasa & bersahur..
walaupun hanya berdua namun itu dah lebih cukup untuk ak..ak dah rase epy sgt2..asalkan umie sentiasa ada dengan ak..alhamdullillah..
apabila bulan Ramadhan menjelma sahaja pasti sume org dah terbayang-bayang makanan yg sodapppp sodappp terhidang waktu nak berbuka..hehe..#termasuk saya..
macam-macam menu yg terlintas di pikiran untuk juadah berbuka puasa.mase nie laa nafsu makan menguasai diri masing-masing..hehehe..at the end,banyak makanan yg tidak habis n then buangggg..OMG..huhu..situasi nie pon berlaku kpd ak sendiri..hehe..so,bulan Ramadhan kali ini ayuhlaa kita sama2 elak kan diri daripada melakukan pembaziran..sesungguhnya membazir tuh amalan syaitonnnn..bersama-sama laa kita bersederhana ketika berbuka..itu adalah lebih elok drpd membazir..perut pon xdelah kekenyangan sgt..paham paham jelaaa bila dah kenyang mate ponnnn redupppp ajeee..bantal pula melambai2 panggil..ngeee..berterawih dlm mimpi ajelahhh jawabnyee..ishhh2..ELAKKAN..=)
as  usual..kalo bulan ramadhan jep kita disunatkan menunaikan solat terawih berjemaah..;)
tahun nie ak n umie dah planning nak tunaikan solat terawih bersama-sama jika tiada aral melintang..insyaAllah..taon nie jugak berazam nak pose full..ngeeeeee..#bolehker??#
hokeyyyyy..kite bercakap pulak tentang kelebihan bln yg penuh kerahmatan ini..

*
*

Bau mulut orang berpuasa lebih harum daripada kasturi di sisi Allah
Segala perbelanjaan dan derita lapar selama puasanya adalah syurga balasannya.
Diampunkan dosa-dosa mereka pada malam Lailatul Qadar.
Amalan yang dilakukan pada bulan Ramadan digandakan kepada 10 hingga 700 kali ganda, melainkan puasa maka ianya bagiKu, Aku balas kepadanya yang berkuasa menahan syahwatnya, makan minumnnya kerana Aku.
Dan mereka dikurniakan nikmat kepada mereka keseronokkan ketika berbuka dan ketika menemui tuhan di akhirat.
*
*
Kelebihan bulan Ramadan dan keagungannya dengan adanya malam Lailatul Qadar yang dirahsiakan, sehingga mendapat keampunan dan pahala serta darjat dan darjah tertinggi bagi orang yang berjaya mendapatkan malam Lailatul Qadar dengan dipenuhi amal ibadah dan bertaqwa kepada Allah, disamping sembahyangnya yang sunat , istiqfar, tasbih dan berzikir sepenuhnya.
sama-samalah kita berdoa agar kita diberikan peluang untuk merasai keistimewaan malam lailatul Qadar tersebut..insyaAllah..;)
hokeyyy..
di kesempatan ini,sy ingin mengucapkan selamat menyambut bulan Ramadhan al-Mubarak kepada semua umat Islam..

untuk kaum Adam..

Jangan pikat wanita kalau anda tak bersedia cintakan dia.
Jangan buat wanita itu jatuh cinta kalau anda tak cintakan dia.
Jangan memberi wanita harapan kalau anda tidak pasti.
Jangan sakitkan hati wanita kalau anda tiada hati untuknya.
Jangan mainkan perasaan wanita kalau anda tiada perasaan untuknya
HARAM jika jadikan wanita itu kekasih tetapi tiada niat untuk nikahinya..;)
#petikan kata2 oleh Ustaz Azhar Idrus#




Friday, July 6, 2012

i'm coming home..i'm coming home..

assalammualaikum..
ok..today 6 julai 2012..
dah nak dekat 2minggu ak berada di rumahmanisrumah..hehe..
i'm coming home..i'm coming home..tell the world that i'm coming home..cewahhhh..ok2..dengan bangga nya ak nak bgtahu rakyat2 malaysia sekalian..dengan ini, aku NIK FAZLIN BINTI ABD.RAHIM sudah tamat belajar..erkkk!!!opsss..sumthing wrong dgn ayat ak tuh..huhu..bukan TAMAT belajar lg ok..ade lg 4sem menanti ak di UTM tuh..fuhhh..
20hb Jun tuh dengan bangge nye ak telah abez paper final exam ak di semester 4 nie..wowww..sekejap jep mse berlalu kan..next sem,ak dah jd SENIOR..tahun 3 di FAKULTI SAINS..hehe..
now,ak berada di teratak bonda di KUANTAN..dgn jaya nye ak telah sign kontrak dgn umie ak ntok jd SURIRUMAH sepenuh mase & DRIVER beliau..hehe..kau ada???kompem xada kan..=)
orait..cuti kali nie ak x sia2 kan dgn mkn,tido,mkn,tido jep taw..

ak laa jd tukang driver bertauliah umie ak..anta umie pegi hospital,amek puteri dekat hostel,amek umie keje..tanpe gaji taw..ikhlas..ngeeee
ak dgn rasmi nye telah mengambil alih tugas memasak umie ak..now,Fazlin in the KITCHEN..hekhek..
tiap2 ari ak akan msak lunch kat rumah nie..resepi opkos laa dtg nye dr ak sendiri..huahuahua..sodapppp x sodappp laen cito nyo hokehhhhhh..yg pnting ak msk dgn tulus ati murni ak nie taw..haaa..cuti nie spupu ak, fatin ade kat umah..so xdelahh ak sunyi bebeno duk kat umah nie..law ak msk pon ade tukang makan nye..hehe..nak2 lg die nie mmg suke makan..opsss..maafkan kakak nye patin..hehe..haa..ak pon dah brubah taw..bgn awal..xmcm dolu2 kala..bgn pkul 11..pkul 12..haishhh ape pnye anak dare haa..mak mentua dgr pon reject taw..dushhhh2..haa..ikot mcm sy nie..pkul 7.30 dh bgn tawwwwww..erkkkk??btol ker..haha..lbey kurenggg laa..law terlajak pon ckit jep..kol 8 lebey..senang cite,plg lewat pon pkul 9 taw..haa..amacam??ok x??hokehhh lettewwwww..ok,kpd mak mentua mak mentua sekalian kalo nak isi borang ntok jdkan sy menantu sila amek borang cepat..limited edition nie..hehe..#merapu mmg no.1 ak nie#..ok..keje ak senang jep kat umah nie..act,xbyk keje mne pon..duduk melagho jep lbey..tiap2 ari sapu umah n masak jep..nak kemas umah pon umah xselerak pon..bkn ade bdk kecik pon lam umah nie..law selerak pon umie ak pnye keje..hehe..ampun umie..anakmu tidak sengaja..=)
yg pnting tiap2 pagi & petang ak perlu a.k.a WAJIB bagi anak2 kesayangan umie ak mkn hokehhh..law x,ak yg akan dihumban oleh umie ak..hehe..kucing2 ak skunk dah ade villa dorg sendiri..so ak dpt hidup dgn aman nye dlm umah nie..beratus2 taw umie ak melabur ntok dirikan villa ntok kucing2 beliau tuh..hamboiiiii..ok2,kucing2 sekalian say thanz to umie ok..ngeeeee..
tiap2 ari ak akan mngadap laptop pinjam ini..huhu..almaklom laa laptop ku rosak..sekarang berada di KL nuh,tggu abg long ak repair..so,terpakse laa ak pinjam laptop my mom..thanz mom..
ok..now kami2 sekalian..aku,umie & spupuku,fatin dah ade hobi baru taw..erkkkk..hobi apekah itu..hehe..playing badminton!!!tadaaaaaaa..tiap2 ptg kteowg akan maen badminton..act,tujuan sbenar maen badminton nie ade misi tersendiri disebalik nye..spt ade mee di sebalik udang..erkkkk!!!spt ade udang di sebalik mee..eh btol ker x prumpamaan ak nie..huhu..sorry laa dah lame tinggal kan zaman persekolahan..#alasan#..hehe
hokehhh laa..dah pnjg leborrr ak berceloteh..nie penangan 4bulan xberkarya..hehe..

adiosszzz amigoszzz..=)

my mom & me at hospital tengku ampuan afzan,kuantan

nie kakak ak..erkkk..nie umie ak laaa..ngeee..

with my bushuk masham sister,puteri..

hokehh..moden kucing zaman skang u..hehe..kalah i..ade fb lg tuh..class kau TEDDY..

teddy yg pemalas..

villa yg menempatkan 10 hekorrrr kucing2 kesayangan umie ak..



3dara pingitan..=)


me & my cousin,fatin



anje yg sombong..huh..

haaa..kucing parsi kacukan mat saleh kauuu..biruu mate..kau hadeee??=)






Here..i'm back!!!





assalammualaikum..hyeeeeeeee u ollssss..=)
setelah berbulan2 ak pergi membawa diri mninggalkan kan blog ku nie,akhirnye kuketemu jua jalan pulang..hikhikhik..#membawa diri laa sangat kan#..act,b4 nie life ak bz skit..dgn final exam lg laa..laptop rosak laa..mcm2 lg laa..#alasan budak pemalas#..now,akhirnya jari jemari ku yg xberapa nak runcing nie menari2 kembali di atas keyboard laptop umie ak nie..here,i'm back!!!..insyaAllah,ak akan terus berkarya di blog ak yg dah lame kusammm nie..hehe..#ayat x nak kalah#..oppss..belum terlambat lagi nak wish "SALAM NISFU SYAABAN" kepada umat Islam yg berda di muka bumi Allah S.W.T. ini..ayuh laa kita sama2 beramal ibadat kepadaNya..semoga segala dosa2 kita diampunkan olehNya..di kesempatan ini juga, ak ingin memohon maaf dr hujung hijab ak sampai hujung kaki ku di atas segala kesilapan, terkasar bhase, terpukul xsengaja, termengumpat bersengaja, terjeling manje or whateve..ak susun 10jari ku memohon ampun kpd kalian sume..#cewaaahhhhhh..dah mcm feel ari raye plak dah#..bulan pose pon xmenjelma lg..hehe..nevermind, xsalah kita nak memohon maaf sempena bulan syaaban yg indah nie..terdapat byk kelebihan malam nisfu syaaban nie sebenarnye..



bersabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa sallam yang maksudnya :
"Allah memandang kepada semua makhlukNya di Malam Nishfu Sya'baan, maka diampunkan dosa sekalian makhlukNya kecuali orang yang menyekutukan Allah atau orang yang bermusuhan."
 [ Hadis riwayat Ibnu Majah, at-Thabrani dan Ibnu Hibban]
Di Malam Nishfu Sya'baan juga, adalah di antara malam-malam yang dikabulkan doa.
Berkata Imam asy-Syafi'ie dalam kitabnya al-Umm:
"Telah sampai pada kami bahawa dikatakan: Sesungguhnya doa dikabulkan pada lima malam iaitu: pada malam Jumaat, malam Hari Raya Adha, malam Hari Raya 'Aidil Fitri, malam pertama di bulan Rejab dan malam nishfu Sya'baan."
Malam Nishfu Sya'baan merupakan malam yang penuh rahmat dan pengampunan daripada Allah S.W.T.Ada pun cara kita sekarang ini menghidupkan Malam Nishfu Sya'baan dengan membaca Al-Quran seperti membaca surah Yaasiin, berzikir dan berdoa dengan berhimpun di masjid-masjid atau rumah-rumah persendirian sama ada secara berjemaah atau perseorangan adalah tidak jauh berbeza dengan apa yang dilakukan oleh para tabi'in itu.Semoga kita sama-sama dapat menggarap kemuliaan malam Nisfu Sya'ban yang menjelang. Semoga Allah menggolongkan kita di kalangan mereka yang mendapat pengampunan dan rahmat-Nya pada malam tersebut. Amiin.